onsdag 8 augusti 2007

Jag tänker be folk jobba åt mig för 27 kr i timmen

Jag har hört att det finns såna vänliga själar. Eftersom min pension är väldigt låg, skulle jag gärna vilja komma i kontakt med en av dessa osjälviska änglar. Var finns ni? Hoppas bara att inte facket får reda på det och sätter oss i blockad, så som man berättar om i DN. Jag skulle aldrig kunna passera deras blockad med min rullator, som har så små hjul, att den fastnar på nästan allting, löjliga små trösklar, trottoarkanter för att inte tala om en BLOCKAD. Det låter hemskt, undrar om det finns någon eller någonting som kan passera en BLOCKAD. Det häringa facket måste vara väldigt mäktiga och allvetande människor, som vet precis hur alla skall leva sina liv. Jag undrar om dom har nån slags koppling till högre makter? Bäst att inte stöta sig med facket.

Inga kommentarer: